زک کینگ، شعبده باز دیجیتالی
هر روز گروه های تولید فیلم در مجموعه استودیو کروماکی و فیلمسازی فردا حاضر می شوند
و با ایده های خلاقانه آثار متنوعی اعم از تیزر تبلیغاتی، نماهنگ(موزیک ویدیو)، فیلم داستانی و
انواع عکاسی و … را خلق می کنند.
تنوع این پروژه ها خبر از تولید ایده های خلاقانه دیجیتال در صنعت فیلمسازی امروز می دهد.
ایده هایی که مشاهدات و تجربیات را با هم در آمیخته و توانایی ایجاد جواب غیر مرسوم و
غیر معمول در واکنش به محرک های محیطی دارند.
گروه تولید محتوای موسسه رسانه فرهنگی هنری فکر فردا در نظر دارد در این نوشته پرونده ای
از فعالیت های ستارگان اینترنتی ارائه کند.
توسعه فعالیت های اینفلوئنسر های شبکه های مجازی در رسانه های اجتماعی باعث شده
شاهد بکارگیری تکنیک های حرفه ای فیلمسازی و سینمایی برای تولید محتواهای شبکه های
اجتماعی با زمان کمتر از ۱ دقیقه باشیم.
این نوشته ی استودیو فردا درباره زک کینگ، تردست دیجیتالی ست.
زک کینگ کیست؟
یک امریکایی چینی تبار متولد ۱۹۹۰ میلادی که این روزها رسانه های اجتماعی لقب شعبده باز (تردست) دیجیتالی را به او داده اند، اما از نگاه حرفه ای در سال ۲۰۱۳ به انتخاب یوتیوب یکی از ۲۵ جوان آینده دار لقب گرفت. زک این روزها ستاره شبکه های اجتماعی واین، اینستاگرام، یوتیوب، فیلمساز و تولید کننده ی محتوای ویدیویی آموزشی و سرگرمی است.
نشریه Dailybanter در باره ی او می نویسد: کار زک جادوی محض است یا حداقل کاری است که کمی هوشمندانه تدوین شده است. از نظر لورا ویتو در سایت Mashable ، زک ستاره ی فیلمسازی ست که ممکن است در صحنه های عادی جادو نکند، اما ویدیوهای ماهرانه ادیت شده ای دارد که می تواند روی شعبده بازی معروفی مثل دیوید بلین را کم کند.
زک هفت ساله بود که دوربین را کشف کرد و به کارگردانی علاقه مند شد.
داستان زندگی
اولین علایق زک کارگردانی با دوربین خانگی به همراه دو خواهر کوچکترش بود. آن قدر به این کار علاقه داشت که پیشنهاد یک اتومبیل توسط پدر برزگش را رد کرد و از او خواست بجای ماشین یک لپ تاپ برای او بخرد.
رویا پردازی های شبانه روزی زک مسیر خودش را پیدا کرده بود. Final cut نرم افزاری بود که کار با آن را اولویت خود قرار داد.
“کار با فاینال کات را شروع کردم و کل دستور العمل نرم افزار را خواندم. پس از یادگیری و تسلط ازم خواسته شد تا فیلم هایی را کارگردانی کنم؛ تعداد فیلم مراسم و عروسی کار کردم که کمک کرد تا پول جمع کنم و تجهیزات فیلمبرداری خریداری کنم.”
زک کینگ
ورود به دانشگاه و تیزر شرکت HP
زکِ نوجوان پس از ناکامی در گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد علاقه اش در کارگاه های فیلمسازی شرکت کرد تا بتواند امضای تائید اساتید را برای تحصیل در دانشگاه بیولا جمع کند. سال دوم یا سوم تحصیل در رشته ی فیلمسازی همراه با همکلاسی خود تیزری خلاقانه برای شرکت HP ساختند و در رقابت های فستیوال فیلم لندن برای تبلیغات HP جایگاه اول را کسب کردند.
زک به حدی به جلوه های ویژه علاقه مند بود که تصمیم گرفت در سال ۲۰۰۸ وب سایت finalcutking.com و کانل یوتیوبش را با هدف آموزش تکنیک های تدوین فیلم با نرم افزار FINAL CUT PRO راه اندازی کند.
زک درباره این اقدام می گوید: “به خاطر اینکه بود نتوانسته بودم در اینترنت آموزش های نرم افزار را پیدا کنم.”
پس از این که توانست مخاطبانی را برای سایتش جمع کند، شروع به برگزاری سمینارهای آموزشی و آموزش نرم افزار از طریق اسکایپ کرد تا خرج دانشگاهش را در بیاورد.
جایزه یوتیوب
مهارت فوق العاده ی او در این مدت باعث شد مورد توجه جشنواره های فیلم تبلیغاتی و کمپین هایی مثل HP قرار گیرد.
سال ۲۰۱۳ مانند هر دوست دیگرش در شبکه اجتماعی واین (VINE) یک اکانت باز کرد.
VINE اپلیکیشنی بود که به کاربر اجازه می داد ویدیوهای کوتاه ۶ ثانیه ای بسازد.
زک تصمیم گرفت به مدت ۳۰ روز ویدیوهای شعبده بازی برای VINE بسازد
و در حساب کاربریش منتشر کند. همزمان با موفقیت و دیده شدن ویدیو های ۶ ثانیه ای
او برنده جایزه ۳۵ هزار دلاری یوتیوب و یک سفر چهار روزه به نیویورک ، محل کمپ سازندگان
تولید کنندگان محتوای یوتیوب دعوت شد.
این موفقیتها در پی انتشار ویدیوی طنزی بود که در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد.
فیلم کوتاه بچه گربه های جدای که با تم مجموعه فیلم های جنگ ستارگان ساخته شده بود.
این فیلم در سه روز به بیش از یک میلیون بازدید رسید و در مدت کمی از ۱۴ میلیون بازدید
فراتر رفت و قسمت های دوم و سوم هم ساخته شده که هر کدام بیش از ۱۷ میلیون بازدید داشتند.
سخنرانی زک کینگ در TED
رویا پردازی (Dream) ژانریست که زک دنبال می کند. با این حال علاقه دارد
روزی بتواند فیلم های داستانی، ماجراجویی و فیلم های بیشتر از ۶ ثانیه بسازد.
بدون دیدگاه